آدرس مشهد - میدان حافظ - بین شهید اصلانی 7 و 9

شماره تماس 09158193121

برس صنعتی

انواع برس صنعتی، دارای وظایف مختلف در فرایند های صنعتی هستند. امروزه هر نوع برس صنعتی را میتوان تقریبا برای هر زمینه‌ی مورد نیاز، تولید کرد. بخش مهمی از ابزار های صنعتی، دارای برس هایی با کارایی های متفاوت هستند. برس صنعتی دارای انواع مختلفی است؛ هر چند که برس ها معمولا ابزاری برای نظافت هستند اما برس صنعتی همانطور که از نام آن پیداست برای مصارف صنعتی طراحی شده است. برس ها می توانند مصارف متفاوتی هم داشته باشند. به عنوان مثال برس های آنتی استاتیک در بسیاری از دستگاه های مختلف الکترونیکی گنجانده شده اند که این دستگاه ها عبارتند از دستگاه های پرینت، دستگاه های تولید مقوا، خودپرداز ها و… که وجود برس آنتی استاتیک در آنها از برق گرفتگی جلوگیری میکند.

برس سازی و تولید انواع برس صنعتی                          

برس سازی با توجه به نیاز های روزافزون، در حال توسعه است. صنعت برس سازی برای این توسعه و گسترش، نیازمند بکارگیری مواد مناسب و با کیفیت و فناوری های پیشرفته است. در این صنعت، انتخاب مواد مصرفی از نظر تنوع حوزه ها و دلایل استفاده، طول عمر برس و رضایت مصرف کنندگان از مهم ترین مسائل هستند. همچنین عواملی از جمله دمای محل تولید، محیط شیمیایی و سرعت سیستم در طراحی برس نقش به سزایی دارند. طراحی و تولید باید توسط افرادی انجام شود که دانش و تجربه کافی در این بخش داشته باشند. بطور مثال بسیاری از ماشین آلات و تجهیزاتی که دارای برس صنعتی هستند، برای استفاده طولانی مدت، تولید میشوند پس نمیتوان از افزایش دمای این ماشین آلات و تجهیزات چشم پوشی کرد. در نتیجه افراد فعال در این زمینه باید این مسئله را در نظر بگیرند که برس صنعتی نصب شده روی این تجهیزات باید مقاومت دمایی بالایی داشته باشند، زیرا وقتی دمای برس در این تجهیزات از حدی بالاتر برود می تواند آسیب جدی به آن برس برساند؛ برای پیشگیری از این مشکل در برس سازی، برس صنعتی مورد نظر می بایست از پلاستیک مقاوم به درجه بالای حرارت ساخته شود. برس صنعتی که دارای چنین ویژگی باشد معمولا قادر است تا بطور مداوم در محیطی با دمای بالای 200 درجه سانتی گراد، بدون هیچ گونه آسیبی کار کند و دوام و پایداری خوبی در برابر سایش و فرسودگی داشته باشد.

در صنعت برس سازی، برس های صنعتی در اندازه های مختلف برای مصارف مختلف در حال تولید هستند و تقریبا تمامی صنایع دیگر نیز از انواع برس صنعتی برای مصارف و اهداف مختلف خود استفاده میکنند. پس واضح است که این برس ها کاربرد های زیادی در دنیای امروزی دارند. در ادامه به بررسی انواع برس های ساخته شده در برس سازی و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

همانطور که قبل تر گفته شد، برس صنعتی دارای انواع مختلف برای مقاصد گوناگون است اما شش دسته اصلی و پر کاربرد این برس ها، برس های روتاری، برس های دیسکی، برس های تسمه‌ای،  برس های سیلندری، برس های تخت هستند.

برس های روتاری (Rotary Brushes)     

برس روتاری یا برس چرخشی، برس هایی هستند که در آنها برس به دور یک محور میچرخد. برس روتاری دارای انواع مختلفی است از جمله مدل استوانه ای، مدل فنجانی و مدل چرخی که در رنگ ها و اندازه های مختلف تولید میشوند. از مزیت های این برس این است که الیاف آن در صورت آسیب دیدن و ساییده شدن در اثر استفاده زیاد، قابلیت تعویض دارند. این برس در تولید کاشی و سرامیک و به نوعی در صنایع غذایی کاربرد دارد.

برس های سیلندری (Cylindrical Brushes)

این نوع برس صنعتی که به آن برس استوانه‌ای نیز گفته می شود از نصب الیافی در فواصل دلخواه بر روی لوله‌‌ای از جنس پلاستیک، فولاد یا فولاد ضد زنگ و فلزاتی از این دست، ساخته می شوند. برس سیلندری در قطر ها و طول های متفاوتی تولید می شود و در صنایع ماشین آلات، دفاع، چاپ، بسته بندی، صنایع غذایی و غیره کاربرد دارد.

برس های دیسکی (Disc Brushes )

این نوع برس ها می توانند در طیف گسترده‌ای از انواع متریال ها و مواد در اندازه هایی متناسب با تمامی کاربرد ها تولید شوند. هسته این برس ها میتواند از جنس چوب، آلومینیوم یا فولاد باشد. برس های دیسکی برای سنباده زنی، تمیزکاری و شستشوی لایه ای مراکز درمانی و فروشگاه ها و مکان هایی از این قبیل، سنگ زنی و غیره ایده آل هستند.

برس های تخت (flat brushes)

از جمله متنوع ترین و پرکاربردترین انواع برس صنعتی هستند که برای مصارف مختلف، در طرح های متعدد تولید می شوند. پاشنه‌ی این برس ها از می تواند از جنس چوب، فلز، پلاستیک و یا پلیمر هایی همچون پلی آمید باشد که در سایزها و ابعاد متفاوت ساخته میشوند. با توجه به تنوع بالا و اندازه های گوناگون این برس، بنا بر نیاز، می توان آن ها را در هر زمینه‌ای از جمله صنایع غذایی، صنایع فلزی، واحد های تولیدی موزائیک و سرامیک، دستگاه های پرینت و غیره بکار برد.

 برس های تسمه‌ای(Belt Brushes)

آشکار ترین و بارزترین ویژگی برس های تسمه‌ای، قابلیت انعطاف پذیری زیاد قسمت تسمه‌ای آن است. الیاف این برس ها نیز مثل برس های دیگر ممکن است از مواد مصنوعی مثل PET،PBT ،PVC ،NYL6 ، NYL6.6 ،NYL6.12 یا طبیعی مثل موی اسب، موی بز، چمن نخل، سیم فولادی، سیم مسی و غیره باشد که این الیاف از حالت نرم تا حالت سخت (خشک) متغیر می باشند. برس تسمه ای را می توان به صورت زاویه دار، افقی یا عمودی استفاده کرد. بیشترین کاربرد این برس ها داروسازی، تولید پنجره های دوجداره، صنایع چوب و کاغذ و کاربرد هایی از این قبیل است.

برس های نواری (Strip Brushes)

این برس دارای عرض کم و طول زیاد است. از مهم ترین کاربرد های این برس عبارت است از تمیزکاری و گردگیری انواع ماشین آلات و تجهیزات، آب بندی، قسمت پایینی درهای کشویی و غیره است. الیاف این برس که پاشنه برس را پر می کند طبیعی یا مصنوعی باشد که داخل کانال U شکلِ، توسط سیم مرکزی به طور محکم در داخل کانال نگه داشته می شوند.

خرید برس صنعتی

هنگام خرید برس صنعتی، مصرف کنندگان به دنبال برس هایی با دوام و ماندگاری بالا هستند. اندازه های مختلف برس، جنس الیاف بکار رفته در برس، جنس پاشنه‌ی برس، مقاومت و میزان سختی یا نرمی الیاف، تراکم الیاف، میزان کارایی برس و تنوع برس با توجه به کاربرد آنها و همچنین گاهی رنگ برس از نکاتی هستند که مصرف کنندگان در خرید برس به آن توجه دارند.